نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
تبلور روابط عمومی دانش بنیان، پویا و کارآمد، مخاطب شناس، دارای رویکرد مهندسی، هدایت و ترمیم افکار عمومی در ایجاد زمینه اجرای مطلوب توسعه همه جانبه و رضایتمندی مخاطبان نقش بسزایی دارد و امروزه باید تجربه های روابط عمومی را بر بنیان دانش و پژوهش پایه گذاری کرد. فقدان نگاه روز آمد و حرفه ای […]
تبلور روابط عمومی دانش بنیان، پویا و کارآمد، مخاطب شناس، دارای رویکرد مهندسی، هدایت و ترمیم افکار عمومی در ایجاد زمینه اجرای مطلوب توسعه همه جانبه و رضایتمندی مخاطبان نقش بسزایی دارد و امروزه باید تجربه های روابط عمومی را بر بنیان دانش و پژوهش پایه گذاری کرد.
فقدان نگاه روز آمد و حرفه ای و نقصان در عزم جدی برای دستیابی به توسعه پایدار سازمان ها از معضلات روابط عمومی در سازمان محسوب می شود. محدودیت منابع مستقل و کمبود نیروی انسانی متخصص و با انگیزه از چالش های اساسی دیگر این حوزه است . عوامل توسعه اجتماعی درکارکرد روابط عمومی های دانش بنیان نظیر؛ «حمایت از سازمان به صورت عملیاتی» ، «برتری بخشی سازمانی در فضای رقابتی فزاینده » و «جذابیت درعضوگیری و یادگیری سازمانی و حرفه ای» هستند و سبکبالی سازمانی ، عدم تمرکز ، یکپارچگی فرآیندی ، انعطاف و ساختار مجازی از ویژگی های ساختاری سازمان های دانش بنیان در جوامع توسعه یافته است و می تواند منجربه روابط عمومی های دانش بنیان در این گونه سازمان ها شود . نگاه شبکه ای را قلب عصر اطلاعات است و این نگاه سرعت و زمان انتقال را مدیریت می کند ، به گونه ای که جهان پیشرفته امروز بدون دستیابی به تکنولوژی اطلاعاتی حتی برای چند ثانیه هم قابل مدیریت و دوام نمی باشد . روابط عمومی هر سازمان برای دفاع شایسته و ارائه محصولات و برون دادهای خود به مخاطبان ، نیاز به شناسایی فرصت ها و تهدیدها ی پیرامونی دارد تا به سازمان دهی مجدد بپردازد و از وضعیت عادی به سازمان یادگیرنده تغییر شکل دهد که پیش نیازهای این موضوع را باید در اجزا ، عناصر و اقدامات درون سازمان ها جست و جو کرد . با ظهور شبکه های اجتماعی ، کاربران تغییر چهره داده اند و کاربران تولید کننده محتوا در بستر اینترنت به کاربران تحلیل کننده محتوا تبدیل شده اند و معلوم نیست دریک یا دوسال آینده ، شاهد ظهور چه نوع کاربری باشیم . آیا روابط عمومی ها ،آینده پژوهی و آینده نگاری لازم در این حوزه را دارند ؟ تاخر روابط عمومی ها در این مهم ، چالش اساسی آنها می باشد . روابط عمومی زمانی می تواند استراتژی مشخصی برای پشتیبانی درون و بیرون از سازمان ارائه کند که مهارت های اجرایی را درکنار تخصص های کلیدی و حرفه ای داشته باشد و با تمسک به مدل های نوین روابط عمومی برای برنامه ریزی شبکه ارتباطات یکپارچه سازمان می توان زمینه ارتقا، اثر بخشی و کار آمدی روابط عمومی حرفه ای را فراهم ساخت . «یادگیری مستمر » ، «پرسش و گفتگو » و «یادگیری تیمی » از عوامل موثر در پویایی روابط عمومی دانش بنیان است و تسهیلات مناسب ،مهارت و سواد فنی ، قدرت شناخت ، استدلال و توانایی ترکیب وتفسیر اطلاعات می تواند زمینه رشد کارکنان روابط عمومی در راستای عملکرد بهتر و مناسب تر را فراهم آورد . تصمیم گیری مناسب ، ارائه راه حل مطلوب ، نو آوری در فرآیند و محصول درکنار فراست ، ثبات احساسات و هوشیاری کارکنان روابط عمومی دانش بنیان می تواند درعملکرد مناسب روابط عمومی ها در مواجهه با افکار عمومی تاثیر گذار باشد . روابط عمومی ها «مدعی العموم نزد مدیران » و «وکیل مدافع سازمان در نزد مردم » هستند و عملکرد روابط عمومی نباید تخلف از مسئولیت های اجتماعی باشد و در این راستا لازم است از هرگونه تصویر سازی های کلیشه ای و تبلیغاتی اجتناب شود . روابط عمومی پویا وکار آمدپاسخ گوی نیازهای اجتماعی است و فقدان ساز وکارهای نقد اجتماعی ، عدم انتقاد پذیری مدیران ، شبکه ای نشدن سازمان های رسانه ای ، تصویر سازی های تبلیغاتی و دریک کلام ، نظام فرهنگی بسته و گرفتار ایدئولوژی ، زمینه ظهور روابط عمومی کارآمد را فراهم نکرده است . جدایی، روابط عمومی یا هنر هشتم را مهمترین رکن دنیای مدرن در عصر ارتباطات است و روابط عمومی ها باید با رصد اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، جریان رسانه ای را با عنایت به چارچوب های قانونی ، حقوقی و اسناد بالادستی به درستی هدایت و مدیریت کنند و در زمان مناسب به نیازهای اجتماعی ، پاسخ مستدل و درخور ارائه دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
فاطمه شریفی – مسئول کمیته خبر و اطلاع رسانی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی : با توجه به تنوع پذیری ابزارهای ارتباطی و سرعت فزاینده انتقال پیام در دنیا به رسانه های تخصصی و نوین نیازمندیم تا بتوانیم مبتنی بر آگاهی بخشی به تولید محتوای اثرگذار بپردازیم.
هیچ لیوانی در زندگی خالی نیست حتی نیمه پر هم نیست وقتی چشم ها جور دیگر می بینند وقتی حضرت دوست همه جا حضور دارد وقتی لطفش همه جا را پر کرده آری … چشم ها را باید شست … باید لیوان ها را بی خیال شد، وقتی دریای رحمتش را کرانه نیست… در مقایسه […]
خدای من از نعمت های بزرگی که به من دادی و من متوجه اش نبودم , فرصت بودن؛ فرصت زندگی و کلی فرصت های قشنگ و البته تکرار نشدنی ممنونم! همیشه فکر میکردم که حتما فردایی هست, فردایی خوش و خرم, هیچ وقت فکرش رو هم نمیکردم که چه نعمت بزرگی رو در اختیار من […]
قلم زبان و بیان عقل و معرفت انسانهاست قلم بیان کننده فکر و اندیشه و شخصیت صاحب قلم است قلم زبان دوم انسانهاست ● قلم چیست؟ ن و القلم و ما یسطرون (۱) : سوگند به ن و سوگند به قلم و آنچه که به وسیلهٔ قلم مینویسند. قلم زبان و بیان عقل و معرفت […]