فاطمه شریفی، رتبه اول_بخش ویژه در سومین جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد

آیین اختتامیه سومین جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد( مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری با حضور «مهدی فرشاد پور»معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد. بر اساس رای هیئت داوران در بخش ویژه […]

آیین اختتامیه سومین جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد( مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری با حضور «مهدی فرشاد پور»معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

بر اساس رای هیئت داوران در بخش ویژه این جشنواره_محور گردشگری و سفر به شهر جهانی، “فاطمه شریفی”  به عنوان رتبه اول و یادداشتی با تیتر « عکس‌ها بر عکس عمل می‌کنند» از روزنامه آفتاب یزد معرفی شد و با اهدا تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی از سایر برگزیدگان نیز تجلیل به عمل آمد.

«فرشاد مهدی‌پور» معاون مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که شامگاه یکشنبه ۲۵ تیر در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد، گفت: موقعیت تاریخی و توانایی‌های موجود در استان یزد که در قلب کشور واقع شده، یک نقطه اتکا برای ایران قوی و منسجم است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف ایران قوی و منسجم به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های سال‌های اخیر که مقام معظم رهبری به صراحت به آن تاکید دارند، گفت: یکی از نقاط اتکای ایران اسلامی در این رابطه مناطق مرکزی کشور از جمله استان یزد است.

مهدی‌پور یکی از اهداف معاونت مطبوعاتی در دوره جدید را بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور خواند و گفت: مهمترین هدف در این سیاست‌گذاری توانمندکردن رسانه‌ها به منظور تقویت مرجعیت رسانه‌ها در داخل کشور برخلاف تلاش دشمن در این رابطه است.

وی نقش رسانه‌ها را فراتر از این موضوع، ایجاد سرمایه اجتماعی ذکر کرد و گفت: باید توجه داشت که هرچند خلق سرمایه اجتماعی زمان‌بر است ولی این سرمایه‌ها می‌تواند خیلی سریع از دست برود.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
کتاب «اگر به جبهه رفته بودم» رونمایی شد

این مسئول امیدآفرینی را از دیگر تکالیف رسانه‌ها خواند و با اشاره به انتخابات مجلس در پایان امسال، به اهمیت نقش‌آفرینی رسانه‌ها در ایجاد مشارکت بیشتر و برقراری امنیت انتخابات تاکید کرد.

وی نقدکردن و نقدپذیری را از اصول اولیه فعالیت‌های رسانه‌ای خواند و گفت: بدون این ویژگی‌‎های رسانه، امکان رشد و نمو افکار وجود ندارد.

مهدی‌پور از تلاش معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در جهت برگزاری دوره‌های آموزشی برای اهالی رسانه استان خبر داد و گفت: پیشنهادی که امروز در شورای اطلاع‌رسانی استان شد، تدارک برنامه‌ای مشترک برای حمایت مستقیم از رسانه‌های فعال در حوزه گردشگری بود.

(Visited 17 times, 1 visits today)