نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
در مدیریت امروز بحث منابع اجتماعی به شکلی مجزا از منابع انسانی مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شده است. هر چند که بحث از سرمایه های انسانی فراتر از سرمایه های مادی مطرح می شود ولی به جرأت می توان گفت که در شرایط کنونی سرمایه های اجتماعی نیز از سرمایه های […]
در مدیریت امروز بحث منابع اجتماعی به شکلی مجزا از منابع انسانی مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شده است. هر چند که بحث از سرمایه های انسانی فراتر از سرمایه های مادی مطرح می شود ولی به جرأت می توان گفت که در شرایط کنونی سرمایه های اجتماعی نیز از سرمایه های انسانی ارزشمندتر می باشد.
سرمایه های اجتماعی از نظر جایگاه در کنار سرمایه فکری به مفهوم دانش کاربردی سازمان در زیر مجموعه سرمایه انسانی قرار می گیرد. سرمایه اجتماعی برخلاف فردگرایی که طبق آن هر فردی حاکم مطلق سرنوشت خویش است و براساس توانایی ها و تلاش های خود موفق شده و یا شکست می خورد معتقد است سرنوشت هر فرد به روابطی که او با دیگران دارد بستگی دارد و این روابط در سازمان توسط روابط عمومی تنظیم شده و شکل می گیرددر نتیجه موفقیت هر سازمانی در چگونگی تنظیم این روابط ترسیم می شود.
در واقع همه سازمانها به روابط عمومی کارآمد نیاز جدی دارند. روابط عمومی ای که لحظه به لحظه در جریان فعالیت ها و تصمیمات سازمان قرار گیرد و با دانش کافی و اشراف لازم بتواند بهترین شیوه اطلاع رسانی و برقراری ارتباط را انجام دهد. در واقع روابط عمومی یکی از مهمترین و با ارزش ترین عواملی است که در سرنوشت هر مؤسسه و گروه دخالت دارد.
می توان چنین متصور شد که سرنوشت هر سازمانی در دستان روابط عمومی آن سازمان قرار دارد. در نتیجه اگر روابط عمومی ها بخواهند دارای نقش محوری در فرآیند تصمیم گیری سازمان ها باشند باید همگام با پیشرفت های علم و تکنولوژی زمینه و بستری مناسب جهت ارتقاء توانمندی ها و فعالیت های خود فراهم کنند. این بستر در زمینه خلاقیت است که نیاز به کار دسته جمعی، همدلی، آموزش، تشویق و تغییر نوع نگرش و … دارد.
بپذیریم که علم به اندازه تجربه مهم است پس برای فعالیت موثر دو سویه در زمینۀ روابط عمومی تنها نمی توانیم به دانسته های تجربی خود اکتفاء نکنیم بلکه تقویت مهارت ها و شناخت دیدگاه های علمی نیز سهم چشمگیری برای موفقیت ما در برقراری ارتباط با مردم داشته و می تواند به عنوانی اهرمی تسهیل گر تمامی ابعاد سازمان را به پویایی و در مسیر اثرگذاری قرار دهد.
در دنیای کنونی و اثر حاضر روابط عمومی به عنوان یکی از ارکان زندگی اجتماعی قلمداد می شود و مدیریت ارتباطات بین مسئولان سازمان و مخاطبان را برعهده دارد.امروزه ابزارها و تکنیک های نوین ارتباطی از قبیل خدمات اینترنی، شبکه های اجتماعی، خبرگزاری های، سایت ها و سایر رسانه های جمعی تاکید بر واقعیت و شفاف سازی با محور قرار دادن تحکیم اعتماد متقابل را اساس کار در روابط عمومی می دانند.
شناسایی مناسب یک نهاد یا سازمان به گروه های هدف و استفاده از روش های مناسب مبتنی بر نیاز مخاطب یکی از هنرهای روابط عمومی برای برقراری هر چه بهتر ارتباط می باشد. در روابط عمومی کارکردن زیاد یک چیزاست و انجام کارمفید واثربخش امری دیگر که برای اثربخشی در این زمینه باید با کاردقیق وهدفمند هدایت افکار درمسیردرست رابراساس ماموریت های سازمانی به انجام رسانید.
آئین اختتامیه رویداد رسانهای «طنین» در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانهای بانوان «حریم رسالت» برگزار و فاطمه شریفی به عنوان رتبه اول بخش سرمقاله و یادداشت با مطلب «خانواده مبدا جهاد تبیین در تمدنسازی نوین اسلامی» معرفی و با اهدا لوح سپاس ویژه این رویداد رسانهای از برگزیدگان تجلیل شد. شریفی رتبه شایسته تقدیر در […]
خبرگزاری ایسنا؛قطار سومین جشنواره رسانهای ابوذر در یزد با تاخیری چند ماهه به ایستگاه آخر رسید و در مراسمی با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی، از برگزیدگان این دوره از جشنواره تجلیل شد. علی پورمیرزایی، مسئول بسیج رسانه استان یزد ضمن شهدای یاد خبرنگاران شهیدشده در غزه که تاکنون حدود ۱۷۰ نفر اعلام شده […]
آیین اختتامیه دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان،با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایه همراه با تجلیل از رتبههای برتر برگزار شد.
خبرگزاری تسنیم _آیین اختتامیه سومین جشنواره فصلی رسانههای استان یزد( مطبوعات محلی، سرپرستیهای استانی پایگاههای خبری و نمایندگی خبرگزاری با حضور «مهدی فرشاد پور»معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در سالن همایشهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد. بر اساس رای هیئت داوران در […]