چه خبر از انتخاب استاندار برای مردم یزد؟

به راستی اگر دایه‌های دلسوزتر از مادر به دنبال انتخاب استانداری کارآمد برای مردم یزد هستند، انصاف به خرج داده و چشم بر امیال شخصی و قدرت طلبی خویش ببند و در پیشگاه خداوند حرف مردم و دیدگاه های کارشناسی را نیز بشنوند.

هدف حکومت رشد دادن انسان مبتنی بر مشارکت در حوزه‌های مختلف است و قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز دولت را موظف به تامین مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود آن هم در همه عرصه‌ها می داند و از سوی دیگر مردمی‌سازی می‌تواند راه‌حلی کلیدی برای مسئله ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی بین مردم و حاکمیت باشد و منجر به افزایش نشاط و انسجام اجتماعی در مسیر پیشرفت شود.

بر این مبنا و با توجه به آغازین روزهای فعالیت دولت چهاردهم،پس از رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی بحث تغییر و انتخابات استانداران در سراسر کشور به یکی از موضوعات روز سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است و البته استان یزد نیز به ویژه در لایه های سیاسی و قدرت از این قافله عقب نمانده است.

افراد و گروه‌های مختلف دیدگاه های خود را به صورت پیدا و پنهان پیش می برند و البته شعار مردمی یا بهتر است بگویم سهم خواهی از اعتبار مردم در این میان نیز با همه سیاست ورزی ها و لایه سازی ها از سوی برخی عیان شده است، اما جای سوال از گروه ها و افرادی که سهم خواهی و کارشکنی آن ها در پیشبرد منافع استان روشن است باقیست و باید پرسید منظور شما کدام مردم است؟

تبیین دقیق جایگاه مردم در جمهوری اسلامی نه یک کلام کم و نه یک کلام بیش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ایجاد انحراف و فهم غیرواقعی از آن در مسائل مختلف بزرگ ترین حق الناس و عبور از قانون، اخلاق و معیارهای حکمرانی اسلامی است.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
گفتمان صدوقی و ترمیم شکست های اجتماعی

مردم داری با غلبه نگاه کارکردی، مدیریتی و مبتنی بر دانش به جای نگاه سیاسی، عقده گشایی درونی یا حساب و کتاب شخصی و جناحی امکان پذیر می شود و هر تصمیمی آلوده به خودانگاری افراطی میانه ای با منافع مردم ندارد.

موضوع انتخاب استاندار برای یزد نیز از این قاعده جدا نیست و متاسفانه این روزها شاهد تخریب مهم ترین ثروت استان یعنی سرمایه های انسانی هستیم که هر کدام به سهم خود صاحب تجربه، جایگاه و توانمندی در عرصه های مختلف بوده اند و امروز زیر تیغ بی انصافی آن ها که تنها منافع خود را می بینند و به دنبال انتصاب فردی مطیع و ماشین امضایی حرف شنو هستند، تضعیف و تخریب می شود.

به راستی اگر دایه های دلسوزتر از مادر به دنبال انتخاب استاندار برای مردم یزد هستند، انصاف به خرج داده و چشم بر امیال شخصی و قدرت طلبی خویش ببند و در پیشگاه خداوند حرف مردم و دیدگاه های کارشناسی و همه جانبه نگر را نیز بشنوند چراکه نه تنها یزد بلکه هر استان دیگری نیز استاندار و مسئولانی در درجه اول مردمی، متعهد و اخلاق مدار و از سوی دیگر توانمند، با تجربه ، کارآمد و با رویکرد تیم سازی قوی برای گره گشایی از امور پیش روی استان و مردم می خواهد.

متاسفانه این روزها گفتمان سخیف و رفتارهای غیراخلاقی زیادی را از سوی افراد با نگاه تک بعدی و قضاوت مبتنی بر داده های غلط و مخرب شاهد هستیم و بسیاری از بزرگی ها و جایگاه ها با رفتارهای سطحی به قدری کوچک شده اند که انتظار نمی رود تصمیم گیری صحیح و کارآمدی رقم بخورد.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
شورای شهر؛تصمیم‌سازی یا خودخواهی سیاسی!

امید که آنسوی تخریب‌ها و دوندگی‌های به دور از علم و اخلاق؛مسئولان عالی رتبه کشوری و دلسوزان واقعی با نگاهی چند بعدی مبتنی بر حل مسائل مردم، امتداد خدمت همراه با رضایت اجتماعی و سرعت بخشی به ریل پیشرفت استان درباره سپردن مسئولیت به عالی‌ترین جایگاه اجرایی در یزد تصمیم گیری کنند و یزد همچنان برای مردم و در مسیر پیشرفت؛ یزد، یعنی شهر میراث جهانی در قاب دارالعباده باقی بماند.

(Visited 5 times, 1 visits today)