نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
روابط عمومی به عنوان به وجود آورنده حلقه های ارتباط درون و برون سازمانی یکی از عناصر تسهیل گر و سازنده در تحقق برنامه ها و اهداف مختلف است.در مدیریت روابط عمومی کیفیت و کمیت رابطه سازمان با دیگران و نیز افکار عمومی جامعه با در نظر گرفتن یک اصل اساسی که سازمان و افراد […]
روابط عمومی به عنوان به وجود آورنده حلقه های ارتباط درون و برون سازمانی یکی از عناصر تسهیل گر و سازنده در تحقق برنامه ها و اهداف مختلف است.در مدیریت روابط عمومی کیفیت و کمیت رابطه سازمان با دیگران و نیز افکار عمومی جامعه با در نظر گرفتن یک اصل اساسی که سازمان و افراد برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم هستند، پایه گذاری و تقویت می شود.
بسیاری از موسسات و سازمان ها وقتی تصمیم می گیرند موسسه آنها دارای روابط عمومی باشد به این می اندیشند که ” شاخص های شایستگی مدیریت روابط عمومی ” چیست؟
یا هنگامی که مدیران ارشد سازمان ها درصدد تغییر مدیر روابط عمومی بر می آیند شاخص هایی را برای انتخاب مدیر روابط عمومی در نظر می گیرند که ممکن است شاخص هایی شخصی باشند.
برای پاسخ به این سئوال معیارهایی علمی طراحی شده است که می تواند مدیران ارشد را برای انتخاب مدیرانی شایسته کمک کند. در زیر با شایستگی های مدیریتی، عملی، ارتباطی و اخلاقی مدیران روابط عمومی آشنا می شوید.
الف: شایستگی های مدیریتی
شایستگی مدیریتی یک شایستگی عمومی است. در واقع هر مدیر روابط عمومی در مرحله اول بایستی مدیر باشد و توانایی بالایی در تصمیم گیری داشته باشد. شایستگی های مدیریتی مدیر روابط عمومی عبارتند از:
ب: شایستگی های عملی
انتظار این است که در انتخاب یک مدیر روابط عمومی نبایستی از تجربیات گذشته او غافل شویم یا آن را نادیده بگیریم. حداقل تحصیلات با حداقل سه سال کار در روابط عمومی برای انتخاب یک مدیر روابط عمومی در هر سطحی لازم است. شایستگی های عملی مدیر روابط عمومی عبارتند از:
ج: شایستگی های ارتباطی
بدون شک توانایی ارتباطی برای مدیران روابط عمومی الزام است. یک مدیر روابط عمومی بایستی ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی را مدیریت کند. او بایستی از مهارتهای عمومی ارتباطی همچون سخنوری و مکاتبات برخوردار باشد. شایستگی های ارتباطی مدیر روابط عمومی عبارتند از:
د: شایستگی های اخلاقی
توصیه مهم این است که اگر مدیر روابط عمومی شایستگی اخلاقی نداشته باشد هرگز شایستگی های دیگر او را به سر منزل مقصود نمی رساند. مدیر روابط عمومی بایستی اسوه اخلاق در درون سازمان و شهره صداقت برای مشتریان بیرون از سازمان باشد. شایستگی های اخلاقی مدیر روابط عمومی عبارتند از:
فاطمه شریفی - خبرگزاری بین المللی قرآن - ایکنا : پژوهشگر و نویسنده یزدی با اشاره به عوامل مؤثر پویایی عرصه پژوهش گفت: متأسفانه شبکه علمی فعال در رشتههای مختلف ایجاد نشده و در تبادل تجربههای پژوهشی ضعیف هستیم.
دشمن امروز ما در برابر قدرت رسانه ای، نادانی و جهل نسبت به علم و عملی اثرگذار در این میدان است و به جای توانمندسازی، تولید محتوا و آگاهی بخشی در فضای مجازی، به مسیرهای مثلا امن آن هم از نوع پوشالی پناه برده ایم.
فاطمه شریفی : هفته نامه آوای شهر یزد - شهر میراث جهانی یزد، شهر منحصر به فرد و یکی از جاذبه های گردشگری جهان در دامان کویر ست که تاریخ کهن ایران زمین هموراه در جایگاه و ابعاد مختلف بر این شکوه ی بی مانند صحه می گذارد.
فاطمه شریفی - وب سایت خبری یزد با ما - پذیرش نگاه و سلایق متفاوت یکی از بزرگترین توانمندیهای ارتباطی است و اینکه در سایه چنین قدرتی بتوانیم ساده، تعاملی و با تکیه بر عقلانیت صحبت کنیم ما را به اثربخشی بر مبنای گفت و گو نزدیک میسازد.