نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
در این میان شهرها و کشورهایی میتوانند از فرصتهای حوزه گردشگری به خوبی بهرهمند شوند که با برنامهریزی و اقدامات حمایتی و زیرساختی مناسب سطح این شکنندگی را کاهش دهند و در صورت بروز هر اتفاقی هر چه سریع تر به گردونه در جریان گردشگری باز گردند.
یکی از این اتفاقات شکننده که گردشگری دنیا را تحت تاثیر قرار داد شیوع ویروس کرونا و اتفاقات برآمده از آن در جهان بود و آمارها و گزارشها نشان میدهد گردشگری یکی از بزرگ ترین قربانیها در برابر کرونا بود.
شهر میراث جهانی یزد نیز با ظرفیتهای مختلف گردشگری از این قاعده جدا نبوده و در رویارویی با بحران کرونا آسیبهایی جدی را به جان خرید و در حال حاضر که چیزی حدود دو سال از آغاز شیوع کرونا میگذرد ، روزنههای امید برای آرام سازی این جریان در حال جوانه زدن است.
اولین قدم ضروری در این مسیر بازیابی بدنه وسیع گردشگری است جریانی که پلهای اتصال به هم و زنجیرههای تامین، تولید و توزیع آن آسیب دیده اند و در بسیاری از بخشها حلقههای اتصال یا تضعیف شده و یا به طور کلی از بین رفته اند.
ارتباط شناسی و ارتباط سازی چه در بخش زیرساخت ها و چه در زمینه مخاطبان گردشگری دو رکن اساسی بازیابی این جریان مهم در شرایط پسا کرونا است تا در اولین اقدام نقاط غیرفعال شده در صنعت گردشگری فعال سازی شوند و در اقدام بعد بازیابی، رونق و توسعه گردشگری را شاهد باشیم.
یکی از پیشنهادات موثر در این راستا تمرکز بر گردشگری داخلی و تقویت ظرفیتهای این موضوع است تا با فرصت سازی و بهره گیری از پتانسیلهای درونی زمینه برای جذب جریان های بیرونی و خارجی گردشگری نیز فراهم شود .
امروز دیگر نسخه ها وبرنامه های اجرایی قبل از کرونا جوابگو نیست و به طرح ها و برنامه های جدید نیازداریم و البته برنامه ریزی پشت درهای بسته و در قالب های اداری و مدیریتی به تنهایی پاسخگو نیست و نه تنها بازیابی گردشگری را رقم نمی زند بلکه میتواند تنشهای بیشتری را به این بخش وارد سازد.
در دوران پسا کرونا باید مثلت برنامهریزی در زمینه گردشگری در سه ضلع دولت، بخش خصوصی و جامعه محلی تشکیل شود و با نگاه ویژه به نکات مطرح شده ، دغدغه ها، مشکلات و پیشنهادات فعالان و سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعت گردشگری و همچنین توجه به تاثیر و مطالبات جامعه محلی نقشه راهی کاربردی و اجرایی با پشتوانه دانش مدیریتی، تجربههای جهانی و همراهی بخش خصوصی طراحی شده و گام به گام در مسیر اجرا قرار گیرد.
بر همگان روشن است که در حال حاضر وضع گردشگری کشور به گونهای است که باید تمام اقدامات و برنامهها برای بازیابی صنعت گردشگری و فعالان آن هدفمند باشد و به برونرفت از رکود کمک کند که در این راستا دستگاههای اجرایی تخصصی و مرتبط باید وقت، هزینه و منابع کارشناسی خود را برای تهیه و تدوین طرحها و ایدههایی که به تحریک تقاضا با محوریت عرضه توسط فعالان رسمی گردشگری میانجامد، صرف کنند.
==================================
منبع :بازیابی گردشگری از امواج کرونا – وب سایت گردشگرآنلاین
نیاز به ارائه آمار و گزارش نیست، مشاهدهگری محیطی نشان میدهد در یزد با رشد آسیبهای اجتماعی در تنوع گوناگون روبه رو هستیم و دردهای زیرپوست شهر به درمانی فراتر از جلسات اداری و مصوبات کاغذی نیاز دارد.
به راستی اگر دایههای دلسوزتر از مادر به دنبال انتخاب استانداری کارآمد برای مردم یزد هستند، انصاف به خرج داده و چشم بر امیال شخصی و قدرت طلبی خویش ببند و در پیشگاه خداوند حرف مردم و دیدگاه های کارشناسی را نیز بشنوند.
گروه استانهای دفاعپرس – فاطمه شریفی؛ عصر امروز دورانی آمیخته با ارتباطات، اطلاعات، فناوری، دانش و نوآوری است که این مبادلات نیز از ویژگی سرعت و تنوعی چشمگیر برخوردار بوده و فراتر از محدودیت در زمینههای مختلف صورت میپذیرد. هر چند این نسخههای چند بعدی ارتباطات فرازمانی و فرامکانی با کثرت فراوان بروز و ظهور پیدا میکنند، […]
خبرگزاری تسنیم – فاطمه شریفی؛در مکتب نورانی اسلام زن در بسیاری از مسئولیتهای اجتماعی جایگاهی متعالی دارد و انجام این وظایف او را به صحنههای مختلف اجتماعی در جامعه رهنمون میسازد، اگر بخواهیم به نمونههای شاخص آن اشاره کنیم لازم به توجه است که حضرت زهرا سلاماللهعلیها بعد از رحلت پدر بزرگوارخود نبی مکرم اسلام […]