نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع پردرآمد، پاک و کم هزینه در دنیا با بهرهگیری از ابزارهای نوین ارتباطی در جایگاه یکی از کلیدهای اصلی توسعه میتواند با هدف برآورده ساختن بهتر و سریعتر نیازهای گردشگران به منظور ایجاد رضایت بیشتر آن ها با امکانات فناروانه ودیجیتالی در به نمایش گذاشتن و معرفی ظرفیتها و تواناییهای کشور میزبان به گردشگران خارجی و همچنین سهولت در ارائه خدمات از سوی بخشهای مختلف در زنجیره تامین و توزیع گردشگری به شکلی کارآمد ایفای نقشی پایدار داشته باشد. در مولفههای روز دنیا گردشگری به عنوان یکی از صنایع بسیار مهم در توسعه فرهنگها و ارتباطات بین الملل، نقش ممتازی در استقرار صلح و آرامش در جهان ایفا کرده است و از سوی دیگر ارزش استراتژیکی که گردشگری میتواند در ساختار کشورها به ارمغان بیاورد قابل مقایسه با هیچ صنعت و رسته کاری دیگری نیست.
از این رو استان یزد با ظرفیتهای متنوع و جاذبههای متعدد در زمینه گردشگری به ویژه ثبت یزد به عنوان میراث جهانی از این ثروت ارزشمند و چندجانبه در مسیر توسعه بهرهمنده است، ثروتی که توجه به آن میتواند ارزشهای نهفته و توانمندیهای متعدد در بخشهای دیگر را نیز فعال سازد.
موضوعی که در این میان لازم به توجه است اینکه یزد چه جایگاهی در بهرهمندی از ارتباطات نوین برای سرعت بخشی به ابعاد مختلف گردشگری دارد و چه میزان توانسته است در مولفههای اساسی پیوند فناوری و نوآوریهای ارتباطی را به بدنه اجرایی گردشگری به ویژه در معرفی و ارائه خدمات به گردشگران برقرار کند.
متولیان حوزه گردشگری یزد برنامههایی محدود و حرکتهایی مقطعی در این زمینه را آغاز کردهاند اما این موضوع نیازمند هم افزایی و مدیریتی یکپارچه از سوی دستگاههای اجرایی تخصصی و موثر و از دیگر سو کنشگران حوزه گردشگری است. برنامه و نقشه راهی مشخص که ظرفیتهای گردشگری را به عناصر موثر و پیشران پیوند زده و جریان گردشگری یزد را به قطار پر سرعت ارتباطات نوین برساند تا علاوه بر جبران عقب ماندگیها بتواند مسیری پایدار از رشد و پویایی در این زمینه را نیز رقم بزند. تجربههای موفق دنیا در این حوزه نشان میدهد که ظرفیتهای نوین و شبکهسازی ارتباطی میتواند علاوه بر ایجاد پیوند اثربخش میان زنجیرههای فعال در حوزه گردشگری مهمترین عنصر یعنی ارائه خدمات به گردشگران را در دو بعد کمی و کیفی به شکل چشمگیری بهبود و ارتقا بخشد.
امید است با توجه به دیدگاهها و پیشنهادات اندیشهورزان تخصصی در حوزه گردشگری، جامعهشناسی، مدیریت، ارتباطشناسی و فعالان عرصه دانش و فناوری؛ استان یزد بتواند برای طراحی مدلی منسجم در راستای رشد شاخصهای مختلف گردشگری با بهره گیری از ظرفیتهای نوین ارتباطی تحولی ماندگار در این صنعت سبز را تجربه کند و جامعه محلی نیز از اثرات مثبت آن بهرهمند شوند.
منبع : دانلود هفته نامه الکترونیک غیر برخط شهرزاد- سال اول – شماره دوم – ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰
امروز یزد به قرار هشتم رسید، مسافرانی گمنام از کربلا با عطری فاطمی تربت آوردهاند و دیگر بار حسینیه ایران، این کهن دیار از رزقی معنوی و عاشورایی متبرک شد.
در شهر جهانی زیلو او را به نام آقا جلال میشناسند، نماینده ای واقعی برای مردم که با تشریفات اداری و زد و بندهای سیاسی میانهای نداشته و یاد او به نیکی و مردم داری ماندگار است.
نیاز به ارائه آمار و گزارش نیست، مشاهدهگری محیطی نشان میدهد در یزد با رشد آسیبهای اجتماعی در تنوع گوناگون روبه رو هستیم و دردهای زیرپوست شهر به درمانی فراتر از جلسات اداری و مصوبات کاغذی نیاز دارد.
به راستی اگر دایههای دلسوزتر از مادر به دنبال انتخاب استانداری کارآمد برای مردم یزد هستند، انصاف به خرج داده و چشم بر امیال شخصی و قدرت طلبی خویش ببند و در پیشگاه خداوند حرف مردم و دیدگاه های کارشناسی را نیز بشنوند.