نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنایع پردرآمد، پاک و کم هزینه در دنیا با بهرهگیری از ابزارهای نوین ارتباطی در جایگاه یکی از کلیدهای اصلی توسعه میتواند با هدف برآورده ساختن بهتر و سریعتر نیازهای گردشگران به منظور ایجاد رضایت بیشتر آن ها با امکانات فناروانه ودیجیتالی در به نمایش گذاشتن و معرفی ظرفیتها و تواناییهای کشور میزبان به گردشگران خارجی و همچنین سهولت در ارائه خدمات از سوی بخشهای مختلف در زنجیره تامین و توزیع گردشگری به شکلی کارآمد ایفای نقشی پایدار داشته باشد. در مولفههای روز دنیا گردشگری به عنوان یکی از صنایع بسیار مهم در توسعه فرهنگها و ارتباطات بین الملل، نقش ممتازی در استقرار صلح و آرامش در جهان ایفا کرده است و از سوی دیگر ارزش استراتژیکی که گردشگری میتواند در ساختار کشورها به ارمغان بیاورد قابل مقایسه با هیچ صنعت و رسته کاری دیگری نیست.
از این رو استان یزد با ظرفیتهای متنوع و جاذبههای متعدد در زمینه گردشگری به ویژه ثبت یزد به عنوان میراث جهانی از این ثروت ارزشمند و چندجانبه در مسیر توسعه بهرهمنده است، ثروتی که توجه به آن میتواند ارزشهای نهفته و توانمندیهای متعدد در بخشهای دیگر را نیز فعال سازد.
موضوعی که در این میان لازم به توجه است اینکه یزد چه جایگاهی در بهرهمندی از ارتباطات نوین برای سرعت بخشی به ابعاد مختلف گردشگری دارد و چه میزان توانسته است در مولفههای اساسی پیوند فناوری و نوآوریهای ارتباطی را به بدنه اجرایی گردشگری به ویژه در معرفی و ارائه خدمات به گردشگران برقرار کند.
متولیان حوزه گردشگری یزد برنامههایی محدود و حرکتهایی مقطعی در این زمینه را آغاز کردهاند اما این موضوع نیازمند هم افزایی و مدیریتی یکپارچه از سوی دستگاههای اجرایی تخصصی و موثر و از دیگر سو کنشگران حوزه گردشگری است. برنامه و نقشه راهی مشخص که ظرفیتهای گردشگری را به عناصر موثر و پیشران پیوند زده و جریان گردشگری یزد را به قطار پر سرعت ارتباطات نوین برساند تا علاوه بر جبران عقب ماندگیها بتواند مسیری پایدار از رشد و پویایی در این زمینه را نیز رقم بزند. تجربههای موفق دنیا در این حوزه نشان میدهد که ظرفیتهای نوین و شبکهسازی ارتباطی میتواند علاوه بر ایجاد پیوند اثربخش میان زنجیرههای فعال در حوزه گردشگری مهمترین عنصر یعنی ارائه خدمات به گردشگران را در دو بعد کمی و کیفی به شکل چشمگیری بهبود و ارتقا بخشد.
امید است با توجه به دیدگاهها و پیشنهادات اندیشهورزان تخصصی در حوزه گردشگری، جامعهشناسی، مدیریت، ارتباطشناسی و فعالان عرصه دانش و فناوری؛ استان یزد بتواند برای طراحی مدلی منسجم در راستای رشد شاخصهای مختلف گردشگری با بهره گیری از ظرفیتهای نوین ارتباطی تحولی ماندگار در این صنعت سبز را تجربه کند و جامعه محلی نیز از اثرات مثبت آن بهرهمند شوند.
منبع : دانلود هفته نامه الکترونیک غیر برخط شهرزاد- سال اول – شماره دوم – ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰
گروه استانهای دفاعپرس – فاطمه شریفی؛ عرصههای مختلف زندگی بشری با فراز و نشیبهای بیشماری روبه رو است و از جایگاه انسانیت بسیاری از رفتارها دارای ارزشی والا و همواره در گفتمان اجتماعی به عنوان الگو مطرح میشوند؛ بنابراین هرچه الگوها و رفتارها در ارزشهای فرهنگی نقش بیشتری پیدا کنند به سرمشق و سرلوحه گروههای […]
آب منشا حیات و سرآغاز زندگی همه موجودات در کره زمین است که شاید فکر کردن به وجود داشتن آن سخت نباشد اما قطعا فکرکردن به نبود آن مسئلههای سخت و بیشماری را پیش روی ما قرار میدهد که به آسانی نمیتوان از ابعاد مختلف آن عبور کرد. یکی از بزرگترین چالشهای قرن حاضر که […]
برق یکی از دستاوردهای مهم زندگی بشری است که اغلب مولفههای موجود را تحت تاثیر خود قرار داده است و به عنوان یکی از حاملهای انرژی با کاربردهای گسترده محسوب میشود که نسبت به سایر حاملها پاک تر بوده و امکان دسترسی به آن در عرصههای مختلف بیشتر است. از این رو کاربرد برق در […]
سیاسیترین متغییر اقتصادی و دغدغهای که امروز در هر کوی و برزن از آن سخن به میان می آید سفره مردم و وضعیت معیشت است،مولفه و شعاری که ردپای آن را میتوان در گفتمان اغلب مسئولان و کنشگران اجتماعی شاهد بود. این روزها بیشترین حرف مردم گرانیهای لجام گسیخته و ساعت شمار آن هم در […]