نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
تبلور روابط عمومی دانش بنیان، پویا و کارآمد، مخاطب شناس، دارای رویکرد مهندسی، هدایت و ترمیم افکار عمومی در ایجاد زمینه اجرای مطلوب توسعه همه جانبه و رضایتمندی مخاطبان نقش بسزایی دارد و امروزه باید تجربه های روابط عمومی را بر بنیان دانش و پژوهش پایه گذاری کرد. فقدان نگاه روز آمد و حرفه ای […]
تبلور روابط عمومی دانش بنیان، پویا و کارآمد، مخاطب شناس، دارای رویکرد مهندسی، هدایت و ترمیم افکار عمومی در ایجاد زمینه اجرای مطلوب توسعه همه جانبه و رضایتمندی مخاطبان نقش بسزایی دارد و امروزه باید تجربه های روابط عمومی را بر بنیان دانش و پژوهش پایه گذاری کرد.
فقدان نگاه روز آمد و حرفه ای و نقصان در عزم جدی برای دستیابی به توسعه پایدار سازمان ها از معضلات روابط عمومی در سازمان محسوب می شود. محدودیت منابع مستقل و کمبود نیروی انسانی متخصص و با انگیزه از چالش های اساسی دیگر این حوزه است . عوامل توسعه اجتماعی درکارکرد روابط عمومی های دانش بنیان نظیر؛ «حمایت از سازمان به صورت عملیاتی» ، «برتری بخشی سازمانی در فضای رقابتی فزاینده » و «جذابیت درعضوگیری و یادگیری سازمانی و حرفه ای» هستند و سبکبالی سازمانی ، عدم تمرکز ، یکپارچگی فرآیندی ، انعطاف و ساختار مجازی از ویژگی های ساختاری سازمان های دانش بنیان در جوامع توسعه یافته است و می تواند منجربه روابط عمومی های دانش بنیان در این گونه سازمان ها شود . نگاه شبکه ای را قلب عصر اطلاعات است و این نگاه سرعت و زمان انتقال را مدیریت می کند ، به گونه ای که جهان پیشرفته امروز بدون دستیابی به تکنولوژی اطلاعاتی حتی برای چند ثانیه هم قابل مدیریت و دوام نمی باشد . روابط عمومی هر سازمان برای دفاع شایسته و ارائه محصولات و برون دادهای خود به مخاطبان ، نیاز به شناسایی فرصت ها و تهدیدها ی پیرامونی دارد تا به سازمان دهی مجدد بپردازد و از وضعیت عادی به سازمان یادگیرنده تغییر شکل دهد که پیش نیازهای این موضوع را باید در اجزا ، عناصر و اقدامات درون سازمان ها جست و جو کرد . با ظهور شبکه های اجتماعی ، کاربران تغییر چهره داده اند و کاربران تولید کننده محتوا در بستر اینترنت به کاربران تحلیل کننده محتوا تبدیل شده اند و معلوم نیست دریک یا دوسال آینده ، شاهد ظهور چه نوع کاربری باشیم . آیا روابط عمومی ها ،آینده پژوهی و آینده نگاری لازم در این حوزه را دارند ؟ تاخر روابط عمومی ها در این مهم ، چالش اساسی آنها می باشد . روابط عمومی زمانی می تواند استراتژی مشخصی برای پشتیبانی درون و بیرون از سازمان ارائه کند که مهارت های اجرایی را درکنار تخصص های کلیدی و حرفه ای داشته باشد و با تمسک به مدل های نوین روابط عمومی برای برنامه ریزی شبکه ارتباطات یکپارچه سازمان می توان زمینه ارتقا، اثر بخشی و کار آمدی روابط عمومی حرفه ای را فراهم ساخت . «یادگیری مستمر » ، «پرسش و گفتگو » و «یادگیری تیمی » از عوامل موثر در پویایی روابط عمومی دانش بنیان است و تسهیلات مناسب ،مهارت و سواد فنی ، قدرت شناخت ، استدلال و توانایی ترکیب وتفسیر اطلاعات می تواند زمینه رشد کارکنان روابط عمومی در راستای عملکرد بهتر و مناسب تر را فراهم آورد . تصمیم گیری مناسب ، ارائه راه حل مطلوب ، نو آوری در فرآیند و محصول درکنار فراست ، ثبات احساسات و هوشیاری کارکنان روابط عمومی دانش بنیان می تواند درعملکرد مناسب روابط عمومی ها در مواجهه با افکار عمومی تاثیر گذار باشد . روابط عمومی ها «مدعی العموم نزد مدیران » و «وکیل مدافع سازمان در نزد مردم » هستند و عملکرد روابط عمومی نباید تخلف از مسئولیت های اجتماعی باشد و در این راستا لازم است از هرگونه تصویر سازی های کلیشه ای و تبلیغاتی اجتناب شود . روابط عمومی پویا وکار آمدپاسخ گوی نیازهای اجتماعی است و فقدان ساز وکارهای نقد اجتماعی ، عدم انتقاد پذیری مدیران ، شبکه ای نشدن سازمان های رسانه ای ، تصویر سازی های تبلیغاتی و دریک کلام ، نظام فرهنگی بسته و گرفتار ایدئولوژی ، زمینه ظهور روابط عمومی کارآمد را فراهم نکرده است . جدایی، روابط عمومی یا هنر هشتم را مهمترین رکن دنیای مدرن در عصر ارتباطات است و روابط عمومی ها باید با رصد اخبار و اطلاعات و تحلیل درست از وقایع، جریان رسانه ای را با عنایت به چارچوب های قانونی ، حقوقی و اسناد بالادستی به درستی هدایت و مدیریت کنند و در زمان مناسب به نیازهای اجتماعی ، پاسخ مستدل و درخور ارائه دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
هفتمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یزد رسانهها را کانون توجه قرار داده و سخنان مسئولان ستاد انتخابات بر امیدآفرینی و مشارکت تأکید دارد؛ اما پرسش اصلی اینجاست: آیا رسانهها تنها باید سیاهی لشکر باشند یا نقش تخصصی خود را جدیتر ایفا کنند؟
در پیام رهبر انقلاب به مناسبت اربعین شهادت جمعی از هممیهنان، سرداران نظامی و دانشمندان برجسته هستهای حفظ عزت و آبروی کشور و ملت، تکلیف بیاغماض گویندگان و قلم زنان مطرح شد.
جهاد تبیین تلاشی آگاهانه در مسیر روشنگری، توضیح حقایق و ارزشهای اسلامی و انقلابی و مقابله با شبهات و ابهامات در موضوعات مختلف است اما امروز این رکن اساسی در میان برخی کلیشههای روزمره و اداری غلط غریب مانده است.
فاطمه شریفی از فعالان رسانهای به عنوان سرپرست خبرگزاری فارس در استان یزد منصوب شد.