دنیای واقعی کارآفرینی

به نظر شما اگر تمامی افراد جهان به دنبال زندگی در دنیای واقعی سنتی بودند، اکنون ما اینگونه زندگی می‌کردیم؟ قطعا حضور افرادی مانند بیل گیتس، استیو جابز، لری پیج و مارک زاکربرگ باعث تغییر در نگرش ما نسبت به دنیای واقعی کارآفرینی شده است. اگر این‌گونه افراد وجود نداشتند ما هنوز در دنیایی زندگی می‌کردیم […]

به نظر شما اگر تمامی افراد جهان به دنبال زندگی در دنیای واقعی سنتی بودند، اکنون ما اینگونه زندگی می‌کردیم؟

قطعا حضور افرادی مانند بیل گیتس، استیو جابز، لری پیج و مارک زاکربرگ باعث تغییر در نگرش ما نسبت به دنیای واقعی کارآفرینی شده است. اگر این‌گونه افراد وجود نداشتند ما هنوز در دنیایی زندگی می‌کردیم که قطعا تفاوت‌های بسیار زیادی با دنیای الان و دنیایی که به سمتش در حال حرکت هستیم بود.

دنیای سنتی، یک مکان نیست. بلکه یک بهانه است. یک توجیه است برای نکوشیدن. یک ترس است از تغییر.

اما دنیای واقعی کارآفرینی یک مکان است در ذهن ما! مکانی است که به ما می‌گوید هر ایده‌ای می‌تواند عملی شود. هر ایده‌ای، حتی احمقانه می‌تواند تغییری در دنیا ایجاد کند که شاید تا الان کسی به آن توجه نداشته است.

ایده‌ای مانند فروش کتاب که توسط  Amazonانجام شد که به نظر بسیاری افراد در آن زمان کاری نشدنی و احمقانه به نظر می‌آمد. ولی اکنون بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب است.

ایده‌ای مانند Google شاید به نظر بسیاری مردم غیر کارآمد می‌بود. ولی رفته‌رفته تبدیل به واقعیت دنیای اینترنت امروزی شده است. به‌گونه‌ای که همیشه در اینترنت همراه ماست.

ایده‌ای مانند eBay که محلی است برای فروش اجناس نو و دست‌دوم. آیا کسی از طریق اینترنت جاکفشی دست‌دوم می‌خرد؟ این جمله‌ای است که آن زمان مردم دنیای سنتی می‌گفتند. ولی همان‌ها الان کفش‌های دست‌دوم از آن می‌خرند.

پس به دنبال دنیای واقعی و سنتی کارآفرینی نروید، به دنبال دنیایی باشید که کارآفرینی می‌تواند از محله‌ها، شهرها و کشورها عبور کند. در این دنیا ایده‌ای که از مرزها عبور نکند محکوم به شکست است.

دلیل سفر به دنیای واقعی کارآفرینی

قطعا برای هر سفری باید دلیلی داشت. یا برای تجارت است، یا برای استراحت. در سفر به دنیای واقعی کارآفرینی هم باید دلیلی داشت.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
سایه شوم کاغذبازی اداری بر سر شرکت‌های دانش‌بنیان

دلیل آن‌هم این است که اگر می‌خواهیم کسب‌وکاری داشته باشیم که بتواند پویا و چابک باشد، قطعا باید از دنیای سنتی کارآفرینی به دنیای واقعی کارآفرینی، یعنی دنیای ایده‌های ناب حرکت کنیم.

شما در دنیای کارآفرینی سنتی یا دنیایی که دیگران در آن زندگی می‌کنند نمی‌توانید به اهدافی برسید که می‌خواهید.

داشتن کارمندان زیاد در اقصی نقاط جهان، داشتن دفاتر ارائه خدمات در شهرهای متفاوت و مهم‌تر از همه داشتن میلیون‌ها مشتری دست‌به‌نقد. چیزی است که دنیای واقعی کارآفرینی می‌طلبد.

کاری که فروشگاه اینترنتی مانند دی جی کالا به آن رسید. سعید و حمید محمدی با ایده‌ای که در سر داشتند توانستند به دنیای واقعی کارآفرینی ورود پیدا کنند.

سال‌ها تلاش و ممارست دررسیدن به ایده‌ای که برای بسیار از مردم خنده‌دار بود و البته نشدنی، اکنون نتیجه‌ای متفاوت را به همگان نشان داد.

۲۰۰۰ کارمند، داشتن نمایندگی‌های متعدد در شهرهای کشور و رسیدن به میلیون‌ها مشتری درست به‌نقد، چیزی است که آن‌ها به آن دست یافتند.

من فکر می‌کنم که آن‌ها حتی به فراتر از محدوده بزرگ کشورمان فکر می‌کنند. من اطمینان دارم که در سال‌های آینده این دو برادر در فکر جهانی کردن این سایت هستند. یعنی فروش کالا به کشورهایی که شاید خودشان تولیدکننده آن محصولات باشند.

مسیر سفر به دنیای واقعی کارآفرینی

مسیر سفر به دنیای واقعی کارآفرینی تنها از ذهن ما می‌گذرد. از ذهنی که پذیرای هرگونه ایده‌ای است. حتی ایده‌های احمقانه!

باید گام در این سفر بگذاریم تا بتوانیم به چیزهایی برسیم که همیشه به دنبالش هستیم. به چیزهایی که همیشه آرزوی رسیدن به آن‌ها را داریم.

اگر در ذهنتان ایده‌ای دارید که نمی‌گذارد شب‌ها به خواب بروید، مطمئن باشید که آن ایده می‌تواند تفاوت ایجاد کند. می‌تواند شما را در مسیر دنیای واقعی کارآفرینی قرار دهد.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
گردشگری در انتظار بهره وری

 

۵ پیشنهاد برای سفر به دنیای واقعی کارآفرینی

۱- چشمان خود را کاملا باز کنید.

در طول روز با مشکلات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستیم که نیاز به راه‌حل دارد. این راه‌حل‌ها همان چیزی است که ما نیاز داریم تا آن را تبدیل به یک فرصت کنیم. راه‌حل‌های عجیب‌وغریبی که می‌توانند یک مسیر به دنیای واقعی کارآفرینی باشند.

۲- کاشف نیازها باشید.

قطعا تمامی دانشمندان و مخترعین به دنبال این هستند که بتوانند به‌واسطه کشف یک نیاز چیزی را بسازند که آن را مرتفع کنند. شما مخترع نیستید، ولی قطعا می‌توانید به‌واسطه کشف نیازهای دیگران راه‌حل‌هایی ایجاد کنید که بتوانید در مسیر دنیای واقعی کارآفرینی قرار گیرید.

۳- به فکر حرکت باشید.

قطعا مقابله با کسانی که ایده‌تان را نشدنی می‌دانند مهم‌ترین کاری است که باید برای رسیدن به دنیای واقعی کارآفرینی انجام دهید. و این مقابله تنها با حرکت صورت می‌پذیرد. گوش نکردن به حرف آن‌ها و حرکت چیزی است که می‌تواند شما را کارآفرین دنیای خودتان کند.

۴- انجامش دهید.

انجامش دهید و آن را به نتیجه برسانید. اگر پیشنهاد من به آن رئیس اتحادیه فقط در حد یک مشاوره نبود و تبدیل به یک ایده منسجم می‌شد، قطعا تنها با انجام دادنش می‌توانستم موفق بشوم که به او ثابت کنم که آن پیشنهاد قابل انجام است. پس انجام دهید، آن ایده‌ای که شما را به دنیا واقعی کارآفرینی می‌رساند.

۵- صبور باشید.

قطعا رسیدن به هر نتیجه مثبت و موفقیت انگیز در دنیای کارآفرینی تنها با یک‌چیز میسر می‌گردد و آن‌هم صبر است. چه ایده‌هایی که انجام نشد، حتی انجام شد ولی صبری نبود که آن را شکوفا کند. قطعا صبر است که می‌تواند نتیجه‌ایده‌تان را به شما نشان دهد.

(Visited 14 times, 1 visits today)