تولید محتوا مبنی بر آگاهی بخشی

به رسانه های تخصصی و نوین نیازمندیم!

فاطمه شریفی – مسئول کمیته خبر و اطلاع رسانی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی : با توجه به تنوع پذیری ابزارهای ارتباطی و سرعت فزاینده انتقال پیام در دنیا به رسانه های تخصصی و نوین نیازمندیم تا بتوانیم مبتنی بر آگاهی بخشی به تولید محتوای اثرگذار بپردازیم.

در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی درراه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش چشمگیری را برعهده دارند و همراه این نقش آفرینی اهمیت بیشتری پیدا می کند.
امروزه ضرورت نیاز به رسانه های تخصصی و دانش محور که بتواند به موضوعات با ریزبینی و مهارت بیشتر بپردازد و یا شیوه های نوین محتوا را به مخاطب انتقال کند بیش از همیشه احساس می شود و با گذر زمان نیز قوت می گیرد.
برگزاری دوازهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد را می توان رویدادی پیوسته با بسیاری از ابزارهای ارتباطی دانست و بر همین مبنا تشکیل کمیته خبر و اطلاع رسانی این جشنواره از همان ابتدا با انجام همفکری های مختلف در زمینه تولید محتوای موثر صورت گرفت.
با توجه به ضعف حضور رسانه های تخصصی به ویژه استان یزد، نظرات و همراهی ارزشمند حمید رضا عمادی دانش آموخته حوزه رسانه و فعال فرهنگی و هنری از یک سو و علیرضا دهقان دبیر جشنواره نیز کمیته اطلاع رسانی را برای رسیدن به محتوای مطلوب و متنوع همراهی می کرد و آنچه امروز به عنوان خروجی جشنواره در حوزه اطلاع رسانی مشاهده می شود نتیجه همدلی و تلاشی گروهی است.
از سوی دیگر همکاری بی نظیر رسانه های استانی و ملی با کمیته خبر و اطلاع رسانی جشنواره بیش از هر چیزی موثر واقع شد و می توان گفت درصد بالایی از ظرفیت های رسانه ای با این جشنواره همراه شدند که جای قدردانی دارد و پیشگامی رسانه در نشر محتوا موضوعی بود که همواره مورد توجه قرار گرفت و کمیته اطلاع رسانی بیشتر در همراهی برای تولید محتوا به ایفای نقش پرداخت.
تولید محتوای تخصصی، اعتماد سازی، انعکاس واقعیت، نقد سازنده، تبلیغات و افکار سنجی مولفه هایی بود که در ابتدا مورد توجه قرار گرفت و با تلاش تیمی و حمایت هایی که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد صورت گرفت در حد توان برنامه هایی محقق شد و می دانیم همچنان جای تقویت و تلاش دوچندان برای بهبود فعالیت در این زمینه وجود دارد.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
" فاطمه شریفی "رتبه برگزیده جشنواره رسانه های استان اصفهان

راه اندازی تریبون مجازی جشواره ملی فیلم کوتاه رضوی
با توجه به جایگاه پراهمیت اطلاع رسانی در فضای مجازی و مخاطب پذیری بالای این ظرفیت رسانه ای تریبون مجازی خبر و اطلاع رسانی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد با دو هشتک #رویداد_فرهنگی و #نقش_آفرینی_هنری راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.
تریبون مجازی در کانال تلگرامی و صفحه اختصاصی این جشنواره در اینستاگرام به آدرس مشترک razavifilmfestival با هدف سرعت بخشی، دسترسی آسان و تنوع پذیری در فعالیت رسانه ای با شیوه های مختلف، محتواسازی در فضای مجازی به فعالیت پرداخت و خوشبختانه بازدیدهای بالای چند هزار نفر را تجربه کرد.
گفتنی است با تعریف ارتباط دوسویه در تریبون مجازی، قابلیت ارائه نظرات کارشناسان عرصه فرهنگ و هنر با موضوع جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی نیز فراهم گردیدو برهمین مبنا دیدگاه های دریافت شده برای بهره مندی سایر علاقمندان از این کانال ارتباطی نیز منتشر شد.

 

منبع : ویژه نامه دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی- استان یزد –  یادداشت فاطمه شریفی مسئول کمیته خبر و اطلاع رسانی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی

(Visited 19 times, 1 visits today)