ایمانم از دعای توست!

ایمانم از دعای توست و خدا را با زبان تو شناخته ام! سلام بر تو که مادر بودنت آرام بخش ترین پگاه زندگی را سال ها به شیرینی لبخند پیوند زد،ای دریای بی کران عاطفه که جوانت را،پاره تنت را فدای حفط امنیت ،آزادی و آرامش امثال من کردی و صبورانه منش تربیتی و مادرانگی […]

ایمانم از دعای توست و خدا را با زبان تو شناخته ام!

سلام بر تو که مادر بودنت آرام بخش ترین پگاه زندگی را سال ها به شیرینی لبخند پیوند زد،ای دریای بی کران عاطفه که جوانت را،پاره تنت را فدای حفط امنیت ،آزادی و آرامش امثال من کردی و صبورانه منش تربیتی و مادرانگی ات را به عمری که گذشت و درد دوری از عزیزی در مسیر ایثار زینب گونه پیوند زدی.

سال ها دیوار به دیوار آسمان بی افق عشق بر همسایگی ات آشیان صداقت کودکانه هایمان را بنا کرده بودیم،کودک بودیم و گل های عاطفه در حیات خانه ات هر روز پس از آفتاب غنچه می داد و عطرمحبتت ذوق کودکی هایمان را دو چندان می ساخت.

در ذهنم همواره تصویری از تو به یادگار می ماند،تصویری که هم منشور عشق است،هم آینه تمام عیار احساس و عاطفه؛ای آرام بخش هستی ای سراسر مادرانگی!همواره یادت تجدید کننده دنیایی از خاطرات خوب است و نامت زینت بخش کلام.

هنوز صدای زمزمه قرآن خواندت روی حیاط،کنار درختان تاک و چندقدم مانده به افطار ماه رمضان را احساس می کنم و امروز قطرات اشک چه بی صبرانه همراه با ندای انالله و انا الیه راجعون در حجمی از فراق تو را بدرقه می کند و همرزمان یادگار شهیدت شانه زیر تابوت گذاشته اند تا غبار راهت برای دیدار با نور چشمت شهید مهدی شریفیان را به جان بخرند.

ای معلم ایثار؛ای کوه صبر!می ستایم ایثار بی همتا و صبر کم نظیرت را،تصدیق می کنم مقام والای تورا؛به حق که تو زیبنده وعده راستین «الجنه تحت اقدام الامهات » هستی؛باور عمیق امروزم را مدیون همنشینی های شبانه،یادگیری قرآن در جوارت و اقامه نماز صبح در قامت کوچکم کنار جانمازت می دانم و بارها و بارها صدایت را می شنوم که خطابی از صبر و شکرگزاری را به من می آموخت.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
حضرت زينب الگوي كنشگري اجتماعي زنان در طول تاريخ

ای مسافر آسمانی بار دیگر نیز برایمان دلسوزی کن! دعا در حقمان را فراموش نکنی که ما سخت درگیر زمین ِ زمینی خویشیم و غافل از آسمانیانِ آسمانی!آن لحظه که کوله بار نیکی هایت میان تو و خدا پل می زند دعایمان کن که ما سخت محتاجِ محتاجیم!

با  توسل به همان سوره إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَهُ که در کنار خودت بارها تمرین و حفظ کردم تا در صبحگاه مدرسه قرائت کنم دوری ات را صبر پیشه می سازم و برای شادی روحت صبحگاهان زیادی واقعه خوان شده و یادت را گرامی می دارم.

لمس دوباره دستان و شنیدن صدای امید بخشت آرزوست!

آسمانی پر از ستاره،دشتی پر از گل و توشه ای سرشار از ذکرالهی بدرقه راهت.

تقدیم به روح بلند و آسمانی حاجیه خانم طیبه هاشمی بهرمانی مادر گرانقدر شهید مهدی شریفیان

فاطمه شریفی

کرمان-بهرمان

(Visited 51 times, 1 visits today)