و این جشن را پایانی نیست…

گنجینه تفکر و جوشش قلب های بسیاری از انسان ها را اتفاقات زیادی رقم می زند که خاتمه ی آن ها همواره در بایگانی تاریخ زندگی ماندگار می شود اما دیگر فرصتی برای تکرار وقایع و ارزش های ماندگاروجود ندارد. برخی اتفاقات با تمام ارزشمندی خود تنها خاطره و یادگاری ماندگار می شوند اما تصویر […]

گنجینه تفکر و جوشش قلب های بسیاری از انسان ها را اتفاقات زیادی رقم می زند که خاتمه ی آن ها همواره در بایگانی تاریخ زندگی ماندگار می شود اما دیگر فرصتی برای تکرار وقایع و ارزش های ماندگاروجود ندارد. برخی اتفاقات با تمام ارزشمندی خود تنها خاطره و یادگاری ماندگار می شوند اما تصویر بر خاطرات جان دوباره می بخشد و ارزش ها در قاب دوربین زنده می شوند تا هرگز دارایی های خود را فراموش نکینم.

رو به رواق های مهربانی که سلام بدهیم،اینجا نیز زمین فیروزه ای می شود

در آستانه میلاد پر برکت مولا علی بن موسی الرضا (ع) ضمانت مهر و صفا، یزد شهری به وسعت تاریخ جهان بار دیگر خشت به خشتش به نام امام مهربانی و هنر ارزشمند روایتگران تصویر از سراسر کشور مزین شد.

یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد، امشب با اندیشه بر کرامات هشتمین خورشید دمیده ،رکعت به رکعت آسمان ولایت و امامت را به طریق عشق نمایان کرد و این فصل از رویش عشق در جان تصاویر به پایان رسید.

در قاب امروز یزد عمارت بلند آواز توس را دیدیم و بازهم هنر به رسم دیرینه اش برای ما روشنی آورد تا در جنش میلاد صبح جاودان،سرکرده عاشقان باشیم.

هشتمین خورشیدمهرآیین در جان تصویر ، نگاه های مستند به مهر و بهانه های تدوین شده به امید در شهر خاک و آفتاب طلوع کرد و از امروز در یک اختتامیه معتبر و متبرک، کبوتر شدنمان آغاز شد.

بسیاری از برنامه ها و همایش هایی که همواره شاهد برگزاری آن هستیم در پایان سهم سندهای فرهنگی و تاریخچه های اجتماعی می شوند، اما برای جشنواره رضوی پایانی وجود ندارد و معیار باور این ماجرا فرهنگی زنده وپویا است که تابع زمان و مکان نمی باشد.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
بازیابی گردشگری از امواج کرونا

هر آنچه در آیینه تلاش هنر هنرمندان ایران باشکوه و یزد هنرشناس در این عرصه به چشم دیدیم و با جان زمزمه نمودیم از حمایت و باور مدیران،مسئولان و عاشقان پر تلاش با عنایت خاص حضرت امام رضا (ع) تحقق یافته است و هر کدام در مسیر پیش رو بار سنگینی از مسئولیت فرهنگی و اجتماعی را در امتداد این مسیر نورانی متقبل شده ایم.

این جشن را پایانی نیست زیرا همواره دستانی از حاجت در بهاری از اجابت تا قیامت رو به آستان مهر، قنوت توسل زمزمه می کنند و برای برداشتن تمام سقف ها به مدد فیروزه و لبخند باید بیشتر بخوانیم، بدانیم، بجوئیم، بنویسیم و برای شناخت انسانیت و رویش حقیقت فرهنگ ایرانی- اسلامی بیش از پیش عاشق باشیم.

سلام جشنواره رضوی از یزد به خراسان، با تمام ادب و تلاش به یکی از دروازه های فروغ امامت رسید، صیانت از این سلام فرهنگی، اندیشه های غنی و پربار می طلبد، اندیشه هایی که در مسیر تکامل انسانیت سوق دهنده ی رسیدن به حضوری روشن در جامعه را رقم بزند.

با احترام و سپاس از تمام نگاه هایی که عطر آستان رضوی را برای یزد به ارمغان آورند، چشم از آن پنجره معروف بر نمی داریم و امیدواریم هر کدام به سهم خود بتوانیم با دریایی از اشتیاق و بر مبنای اخلاق و آگاهی برای معرفی هر چه بیشتر فرهنگ رضوی و شخصیت گرانبهای امام رضا (ع) در ترسیم مسیر حقیقت پر افتخار قدم برداریم.

پایگاه خبری یزد باما/۲۱ مرداد

 

 

 

 

(Visited 4 times, 1 visits today)