تجلیل از خانواده شهید «احمد دهقان نیری» توسط جمعی از مسئولین استان یزد

به مناسبت سال‌روز عملیات «کربلای ۵» صورت گرفت؛ مشاور امور زنان و خانواده استانداری و سرپرست نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد، با حضور در منزل شهید «احمد دهقان نیری» ضمن دیدار با خانواده این شهید والامقام از مقام والای ایشان تجلیل کردند. به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، […]

به مناسبت سال‌روز عملیات «کربلای ۵» صورت گرفت؛
مشاور امور زنان و خانواده استانداری و سرپرست نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان یزد، با حضور در منزل شهید «احمد دهقان نیری» ضمن دیدار با خانواده این شهید والامقام از مقام والای ایشان تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، «رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد و «بی‌بی سادات موسوی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان، با حضور در منزل شهید «احمد دهقان نیری» از شهدای عملیات «کربلای پنج»، با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند.

«رقیه کرمانیان» در این دیدار، مقام والای شهیدان را توصیف نشدنی برشمرد و اظهار داشت: کشور سرافراز و ملت شهیدپرور ایران اسلامی، همه عظمت، آرامش و آسایش امروز خود را مدیون صبر و مقاومت دریادلانی چون شما هستند که در پیروی از اهل بیت پیامبر به‌ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اطاعت از امام خمینی (ره)، تفسیرگر واقعی واژه ایثار و ازخودگذشتگی شده‌اید.

وی با اشاره به صبوری همه همسران و مادران شهدا افزود: همه ما باید از سیره و منش شهدا پاسداری کنیم و عمل به وصایای آنان را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.

در این دیدار همچنین مادر بزگوار شهید «احمد دهقان نیری» با اشاره به فضایل اخلاقی فرزندش گفت: احمد بسیار فعال بود؛ با این‌که سال تحصیلی را در جبهه به‌سر می‌برد اما امتحاناتش را با نمرات خوب می‌گذراند.

وی افزود: احمد از زمانی که خود را شناخت، به مسائل مذهبی علاقه‌مند شد و می‌توان گفت که بچه خیلی با خدایی بود و علاوه بر این، در امورات منزل خیلی کمک حال ما بود.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود :
" فاطمه شریفی "رتبه برگزیده جشنواره رسانه های استان اصفهان

مادر شهید دهقان نیری تأکید کرد: اکنون که پسرم شهید شده است، به شهادت او افتخار می‌کنم. آن‌گونه که آرزو داشت به شهادت رسید، ولی با این حال دلتنگی‌هایم برای او مرا اذیت می‌کند.

همچنین در پایان این دیدار، این بانوی بزگوار از کرامات و عنایت های شهید در امورات مختلف و مصائب زندگی چند خاطره ای بیان کرد.

خاطرنشان می‌شود، شهید «احمد دهقان نیری» دی‌ماه سال ۱۳۴۵ در یزد متولد شد. وی در حال گذارندن چهارم متوسطه بود که به عوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام شد.

شهید دهقان نیری در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده دسته در عملیات «کربلای ۵» شهید شد.

پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای «خلدبرین» به خاک سپرده شده است.

(Visited 59 times, 1 visits today)