از گیر دزد درآمده گیر رمال افتاده!

وقتی دشمن آب رو گِل آلود کرد خیلی ها هم خودشون را گم کردند و یک شبه به کاهدون زدند.قاچاق،احتکار،رانت،کم فروشی و بسیاری از علف های هرز دیگه از میدون آسیب پذیر اقتصاد سر برآوردند و چوب این بی اخلاقی ها خورد تو گوش قشرهای ضعیف جامعه!!! در دل این ماجرا یه عده هم که […]

وقتی دشمن آب رو گِل آلود کرد خیلی ها هم خودشون را گم کردند و یک شبه به کاهدون زدند.قاچاق،احتکار،رانت،کم فروشی و بسیاری از علف های هرز دیگه از میدون آسیب پذیر اقتصاد سر برآوردند و چوب این بی اخلاقی ها خورد تو گوش قشرهای ضعیف جامعه!!!
در دل این ماجرا یه عده هم که خلاصه مسئولیت های خوبی داشتند سعی کردند یه جوری نقش بازی کنن تا جامعه فکر کنه آب از آب تکون نخورده…اما شرح واقعی ماجرا را باید از زبان سفره خانه همسایه شنید و وجدان درد گرفت.
ولی امان از دم خروس و قسم حضرت عباس!!! می گویند قاچاق پدیده ای شوم؛احتکار رفتاری غیر انسانی و خلاصه کم فروشی هم که نابخشودنی و گناهی بزرگ به حساب می آید.،همه این هارا قبول داریم اما چه کنیم که آب از سرچشمه گلِ آلود است.
بسیاری دست به کار شدند، در مرز های کشور لاله تقدیم کردیم و دل هایی برای همیشه داغدار شد تا مقابل قاچاق سد بسازیم اما این سوی مرزهای شهامت به اشتباه مهندسی دچار شدیم و به گفته یکی از نمایندگان مجلس با ۳۰ هزار میلیارد تومان کالاهای قاچاق در انبارها روبه رو هستیم،انگار به جای سد؛انبار ساخته ایم،آن هم انبارهایی که جای سوزن انداختن نیست والبته شاید انتهای این کیسه سوراخ داشته باشد.
اجناس احتکار هم با شیب بسیار ملایم تعیین و تکلیف می شوند به گونه ای که اثر چشمگیری بر بازار و معیشت مردم ندارد. هر چند کاچی بهتر از هیچیه و این همه کالا و وسیله مورد نیاز مردم از بند قاچاق و احتکار رها شده اما ترس از روزیه که تکلیف این ماجرا اونقدر زمان بخوره یا قطره ای پیشبره که جریان نوش دارو پس ازمرگ سهراب تکرار بشه و خدا نیاره روزی رو که باز خبر بیاد فلانی ها فرار را بر قرار ترجیح دادند !!! شاید مشخص شدن وضعیت و عرضه این کالاها در بازار بتونه سهم زیادی از تنش ها را کنترل کند و سختی های زندگی مردم را کاهش بده…البته تلاش های انجام شده در این حوزه بسیار ارزشمنده ولی با یه گل بهار   نمیشه!
(Visited 41 times, 1 visits today)